Gradinarit

joi, 30 ianuarie 2014

Gânduri … gânduri


            Este zi de sărbătoare , zi în  care laşi deoparte activităţile fizice . Vremea  este prielnică meditaţiei , peisajul este mirific decupat , parcă , dintr-un basm .  Albul  pur , imaculat  te trimite cu gândul către alte sfere .  Este timp asfel de blogger-eală  .  Vremea   din această săptamână  m-a  făcut să devin    mai  reflexivă   ,  m-a provocat la introspecţie  , la  creaţie .

             Aşa  că am luat creionul în mână şi am lăsat liber cugetul  ,  astfel că  numărul poeziilor create s-a   amplificat  . Iată ce-am aşternut pe hârtie :


Portret


Iau amintirile şi le caut umbra
în zări , în mări , în stele mii ,
în marea noapte a ochilor vii ,
în paşii cu parfum de ambră .

Nu spun nimic . Aştept   . Privind
oglinda vieţii tale , mamă
nu   îmi las gândul să adoarmă .
Tu eşti aici pururi trăind .


Ai modelat  în sânul sfânt
esenţă , patimă , iubire
şi ai făcut un legământ

să fiu şi eu asemeni ţie
îndrăgostită  de cuvânt şi să dureze
Lumina ta  -  creaţie vie . 


Frimitură  de lut

Sunt o frimitură de lut rătăcită
Cresc în câmpia sufletului  cuvinte
În muntele inimii  sentimente
În visuri de dor creşte speranţa neatinsă


Fiecare fir de silabă imi înaltă poezia
Orice fior şi freamăt îmi înalţă zborul
Cântecul de alean mi- l ştie pridvorul
Unde-am petrecut copilăria .

Ieri eram câmpia veselă şi verde
Astăzi sunt ogorul roditor ,brăzdat
Mâine sunt mormântul alb imaculat
Patima mă arde ; focul nu se pierde .


Zborul este sacru , aripa nu-i frântă
Chiar de zace  trupul ,spiritu-i temei
Mă întorc în pace la străbunii mei
Sunt doar o  fărâmă  din  ţărâna sfântă.



Si o creatie cu caracter ludic:


Mâţa

O mâţucă jucăuşă
Neagră ca o zi de post
Bate tare azi la uşă :
- Hai deschide , nu mai pot .

Vreau în casa ta să intru
Iarna rece  m-a îngheţat .
O privesc  prin geam şi hâtru
Ii deschid şi-o pun în pat .

O aştept să se dezgheţe
Şi un ghem îi pregătesc
Şi un şnur în fac din bete
Lapte dulce-i încălzesc

- Tu , copile bun şi blând ,
M-ai primit în casa ta
Eşti prietenul cel bun
M-ai salvat de iarna grea .