Gradinarit

vineri, 31 ianuarie 2014

Miros de pâine caldă în zile reci de iarnă şi parfum de amintiri

   Ieri parcă timpul s-a dilatat si l-am consumat încet ,  bucurându-mă de fiecare miime de secundă .   Am petrecut ceva timp si în bucătarie  în linişte deplină , în tihnă sufletească , aşa cum făceam când eram copil şi când  iarna stăteam lângă mama care gătea murmurând încet un cântec  , fără să spun nimic .  Îi  admiram mâinile nu pentru că erau fine  ci pentru că mi se părea că sunt detaşate de comenzile creierului , mi se parea că ele comandă , ştiau să facă tot , nu stăteau niciodată , nu oboseau .  Iarna îmi plăceau zilele când în casă mirosea a pâine caldă .   Ziua  de ieri mi-a adus in prezent copilăria .   M-am hotărât astfel să fac pâine acasă.   De mult timp nu mai făcusem pâinici cu cartofi . Sunt un  deliciu ! 
     Pentru 6 pâinici ,  eu  am  folosit următoarele ingrediente :

- 1 cană apă călduţă ;
- cca 1/3 pachet drojdie Budafok;
-  piure obtinut  din 2 cartofi mari ;
- putin ulei la frământat ;
-sare după gust ;
- făină cât cuprinde .

   Se amestecă ingredientele , se obtine o cocă vârtoasă , apoi se lasă la dospit până îşi dublează volumul .  Coca se împarte în 6 părţi ; fiecare parte se modelează  gen baton , apoi  batonul se înnoadă,  iar  capatele se aduc sub nod  , rezultând astfel un pachetel .  Deasupra pâinicilor se adaugă ou şi diferite seminţe – eu am folosit susan . Le-am copt 30 min  la o temperatură de 200 grade  , cuptorul fiind preîncălzit .