Gradinarit

luni, 24 februarie 2014

Grădinărit la pahar şi tăviţă

        Vremea de Dragobete  ne-a pus la încercare  . A fost  vânt  ,  frig  şi au apărut câţiva   fulgişori    mici de nea . Încă  de  sâmbătă  îmi  propusesem să pregătesc amestecul de pământ pentru plantarea seminţelor de legume  , dar fiind  foarte  ocupată în  weekend   nu am reuşit să fac acest lucru . Luni  însă  am reuşit să  mă mobilizez şi în această dimineaţă am plantat  seminţele . Niciodată până  acum nu am semănat în această perioadă seminţe. De obicei ,  cumpăram răsaduri şi le plantam  la începutul lunii mai . Desigur era o productie târzie . Anul trecut însă am experimentat  semănarea în păhăruţe folosind pământ  direct din gădină neîmbunătăţit  şi  seminţe de ardei şi  tomate pe care le cumpărasem   în anii anteriori din hipermarkerturi   şi le-am semănat pe la sfârsitul  lunii martie când am învelit solarul şi am plantat răsadurile  cumpărate  şi  spre surprinderea mea s-au dezvoltat   si chiar  au avut productie bună .     În anii anteriori cumpăram seminte   fără a fi  atentă la soi sau la perioada de vegetaţie . Luam  ce găseam  , fie că  erau  necesare , fie că nu .  Mă   bazam pe  răsădurile pe care le cumpăram  de la oamenii  cu experientă .
      Intre timp   am început  educaţia şi  în acest   domeniu . De cca  4 ani   sunt mai selectivă , mai preocupată   şi rezultatele sunt  mult bune . Lucrez  aceeaşi  parcelă de pământ   de 6 ani   şi    pot să mă  organizez   mult  mai   eficient . Cum anul trecut  mi-am   format   o  ,,   bancă   de   seminţe ‘’  am  purces la semănare  şi  acum  aştept  să  văd rezultatul  . Este un experiment   şi   cu siguranţă  voi  avea ce învăţa . De aceea  ţin şi acest  jurnal .  Îmi   doresc  foarte mult  ardei mov  însă  nu am găsit  seminţe şi nici denumirea  soiului nu o cunosc . Poate nu am fost prea preocupată însă  voi mai căuta .

       Celor   ce veniţi în vizită în locuşorul meu  de relaxare  vă   doresc  experieţe cu   rezultate  extraordinare în grădinărit   şi în  tot   ce   experimentaţi .   Mult   spor în tot ceea ce   faceţi !