Gradinarit

miercuri, 19 februarie 2014

Start la gradinărit !

         Am început sezonul grădinăritului  2014 . După  ce săptămânile trecute  totul era acoperit de zăpadă ,   astăzi am putut lucra pentru prima dată în acest an în grădinuţă   .  Dimineaţa   nu se arăta  prea promiţătoare  , însă   după – amiaza  a fost  călduţă  şi  te invita să se bucuri de puţină mişcare binevenită   după sezonul hibernal .
            Primul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi plantez bulbii florilor de primăvară   , apoi am curăţat gazonul  de părţile îngheţate  ,   am  răvăşit grămezile  de resturi pentru a se usca si a le putea arde   şi  am  ,, inspectat’’  răsadurile de albăstrele care au răsărit  spontan din seminţele scuturate la sfârșitul verii  precum şi stolonii de căpşuni pe care i-am plantat pe un frig puternic într-o zi ploioasă  de la sfârsitul lunii noiembrie când i-am primit de la d-na Gabriela  Costea căreia îi mulţumesc   .   Generozitatea împătimiţilor de grădinărit mă surprinde mereu în cel mai frumos mod . Surpriza  a fost că  aceste plăntuţe  nu au fost afectate de zăpadă .

             În toamnă  am plantat  6 butaşi  de trandafir – prima mea butăşire  - şi m-am bucurat nespus când am constatat că  toţi  sunt înmuguriţi . Inainte de căderea zăpezii de la sfârsitul lui ianuarie  , doar 5  butasi aveau  muguri .  Cel care părea  că nu  vrea să vegeteze  , era cel pe care mi-l doream cel mai mult fiind bicolor .    Am  petrecut  vreo trei ore    în aer  liber   şi m-am simţit minunat  . Acest  loc este cel din care îmi realimentez de vreo câţiva ani rezervele de energie . Urmeaza  de acum  si alte  pagini de jurnal  al gradinii . 


Albstrele   și garofițe după zăpada

Pliculețe cu bulbi pentru plantat

Bulbii  asezati  in culcusuri
 Marcaje pentru irisi  și bidonase pentru  trandafiri.