Gradinarit

miercuri, 26 martie 2014

Martie – jurnal de gradină şi de nostalgii

   La începutul fiecărei primăveri mă bucur    ca un copil de  primele zile însorite .  Simplitatea  vieţii , ciclicitatea  unor activităţi  mă   fac  să  uit că  timpul a trecut parcă mult prea repede . Ori  de câte   ori încep  lucrul în grădină  îmi  amintesc  momentele când ,   un boţ   de om fiind  ,  o urmăream pe mama  cum trebăluieşte  prin grădină şi  o rugam insistent  , chiar scâitor   ,  să-mi dea   din seminţele   ei pentru   ,, grădina   mea ‘’ -  un mic locuşor   destinat  mie  pentru  a avea o preocupare   . Astăzi   au rămas doar   amintiri  dragi  atât   ale   grădinii   copilăriei mele , cât şi  ale chipului  mamei   , crâmpeie de   vis   care  îmi   mângăie  existenţa .
       Cred   că   existenţa   fiecăruia  dintre noi  ajunge la un moment dat să  fie   aproape identică   cu a părinţilor , indiferent   de meandrele   vieţii .
           Lăsând   deoparte  nostalgia ,    voi  face   bilanţul  lucrărilor  din grădină în luna martie :
- pregătirea solarului : vopsirea cadrelor metalice . pregatirea foliei , acoperirea solarului ;
- sădirea plantelor  : afânarea  solului , pregătirea vadurilor , plantarea  răsadurilor în   solar ;
-   plantarea  arpagicului   ,  a usturoiului  şi a cepei de  sămânţă  în câmp deschis  ;
- însămânţrea  rădăcinoaselor şi  a  cârciumăreselor   ( deocamdată ) ;
- sădirea   răsadului   de albăstrele ;
- sădirea  răsadului de salată  verde ;
-săparea  unor  porţiuni  rămase nearate ;
-plantarea  unei   tufe de  lonicera    şi a  unor butaşi  de viţă  de vie  ;
-curăţarea  unui  cais    bătrân (  la care   se adaugă   speranţa  unor  roade mai bogate decât   cele anterioare )
- îngrijirea răsadurilor de legume obţinute din propriile seminţe .

     Celor   ce mă  vizitaţi  ,   vă  doresc  o primăvară  cu mult spor   şi  cu multă  căldura în suflet ! 

Plantele  in solar 

Rezerva   de  rasad  pentru  spatiu deschis
 Ridichii  de  5 zile de la plantare  si castraveti rasad  propriu

 Tufe  de albstrele , trandafir si garofite  si ridichi  acoperite (  intru-un colt   de poza )  .
 Rasadul  meu  in urma cu   10 zile