Gradinarit

duminică, 6 aprilie 2014

Duminica , ziua bucătăritului


  Toţi aşteptăm weekendul   fie pentru un moment  de odihnă , fie pentru  a pune la punct unele  activitati gospodareşti , fie pentru  o scurtă  excursie . Pentru mine weekendul   este perioada când mă   dedic întru totul familiei şi gospodăriei  nemaifiind  obligată   să plec la serviciu .  Sunt  o persoană  activă  în prima parte a zilei  , aşa că  după –amiezele  , chiar  dacă  sunt  liberă , nu dau mare  randament . Mă  energizez cu o cană  de   cafea şi start la lucru .
   De  obicei sâmbăta  este destinată  lucrului în grădină .  Ceapa , usturoiul , mazărea   au răsărit  ,   semintele de   flori  şi  trebuie semănate , grădina trebuie organizată  impunând-se rotaţia culturilor . In această   sâmbătă  îmi propusesem  să  cultiv    cartofii , dar , cum  invadatorul  nu dă  semne  că   ar dori să  părăsească  grădinuţa mea   iar lupta cu el s-a dovedit fără  succes , am amânat   ,, operatiunea   cartoful ‘’ pentru sfârșitul săptămânii viitoare .  Nici vreamea   nu a fost prielnică  lucrului în grădină  fiind   frig iar  norii  erau şi ei   ameninţători  . S-au   scuturat  mai mult în timpul nopţii   şi a fost foarte bine pentru că   ploaia  este o binecuvântarea pentru viitoarele plăntuţe .
    Duminica  este destinată   bucătăriei . Cum familia   mea este  momentan despăţită  cu acordul celor trei părţi , mâncarea   se găteşte   duminica pentru  mai multe zile .  Cei care  au   sau au avut copii  care au fost nevoiţi  a pleca de timpuriu din sânul familiei    ştiu ce  înseamnă  acest lucru .  Însă  efortul fizic este insignifiant în comparaţie   cu  dorul , cu neliştea , cu frământările   trăite atunci când copilul îţi este departe  de casă .  Speranţa   că   ceea ce  el  construieşte   acum   duce   la devenirea  lui de mâine îţi mai   alină  un pic dorul şi regretul că nu –ţi este alături   zilnic .  

  Aşa că  trebuia şi azi să devin ,, Bubulina   gospodina ‘’  şi  să iau cu   asalt   bucătăria . Încet , încet   cutiile  alimentare   sunt pline  şi    duc cu ele   toată   dragostea  ce-o port familiei mele . 

Blatul pentru  rulada pregătit pentru rulare .


Tagliatele  cu   sos   rosii   cherry din productia  de anul trecut . Eu  nu sunt o fana   a pastelor  si de aceea le  gătesc    rar  .

 Salata orientala  multicolora .
 Prajitura  ,, Alba ca zapada ''  - clasica   dar atat   de gustoasa . Poti  folosi diferite creme si sa fie de fiecare data altceva . Astazi  eu am folosit   crema pentru eclere .


Desi suntem in post ,   inca   gatesc carne .  Alor mei le plac snitelele . 
 Se impunea   si mancare gatita . Mazarea  este tot din productia de anul trecut .
 Si  putina friptura de porc condimentata cu  putin cimbru nu  face rau nimanui .
Si   asa  problema  hranei este rezolvata pentru cateva   zile . Sper ca  imaginile mele    sa inspire  o masa   in familie  .   Ceea ce  gatesc  eu   este  o  mancare traditionala  apreciata de  cei dragi . Daca   v-a placut , va doresc  pofta   buna !