Gradinarit

joi, 3 aprilie 2014

Dusmanul subteran

  Dragi  mei , traiesc cea mai neplacuta experienta  de gradinar .  De pe la   mijlocul anului   trecut    aparea  in gradinuta  mea un musafir nepoftit , o cartita .       La inceput si-a facut simtita prezenta in straturile de arpagic   , ca apoi sa se mute ,, incognito ''  in cultura de  cartofi . A avut de lucru nu jucarie   ca dintr-un rand de cca   50 de cuiburi ne-a lasat si noua spre recoltare   vreo 5 , asa   ca sa nu  consideram ca am  muncit   degeaba . A  distrus cca  20 %  din productie . Dupa ce  a scos cateva  musuroaie  in partea opusa primului  , ne- a  obligat   sa  recoltam imediat cartofii  sperand noi ca nu a atentat la cultura noastra  . Desarte  iluzii !
    In  aceasta primavara musafirul   a reaparut  , dupa  un timp de  hibernare .  Pentru a  scapa de el , am   sapat   toata   gradina , facand   niste transee   mai ceva   ca in timpul razboiului   mondial . Totul in zadar  . Cum in timpul saptamanii   ma ocup singura de gradina , trebuie sa recunosc ca m-am declarat invinsa si l-am ,, somat ''  pe sotul meu sa cumpere urgent o  capcana pentru ca intrusul se  apropie  de straturile  semanate  cu ceapa  si mazare . 
    Ajungand azi acasa de la serviciu , am constatat ca  ,, inamicul ''  m-a ignorat total , dupa ce aseara am facut un crater cat al unui vulcan in musuroiul lui , si a traversat linistit straturile  semanate cu samanta de arpagic  si s-a apropiat de mazare . 
     Sotul meu  a cumparat   capcana   si in weekend , cand revine acasa  , sper sa-i vin de hac   hatomanului si sa pot planta in siguranta cartofii . 
       Urmarirea mea   si tot efortul depus pentru a-l prinde  au fost inutile . Sper sa ma declar 
 ,, invingatoare '' si sa va prezint  ,, trofeul ''