Gradinarit

duminică, 11 mai 2014

Meniu duminical

     
          Azi  este o zi adevărata de mai . Dupa multe zile reci  si înnorate ,  soarele care a răsărit hotărât sa zâmbească chiar de la primele ore ale 
diminetii , m-a facut sa-mi încep ziua plina de energie si buna dispozitie . 
Asa ca , dupa ce mi-am pregatit cafeluța de dimineata , mi-am inceput 
 gătitul . In meniu sarmale in foi de varza si oua umplute . Reteta  de          sarmale  este binecunoscuta   de toti , insa   eu voi  preciza  aici cantitatile folosite poate , vor fi de folos celor care gatesc in cantitati mici .  Pentru cca  50 de sarmale  am folosit   600 g carne de porc , 150 g 
orez , 4 cepe mici  ( folesesc  cepe mici pentru ca se toaca mai usor  ) , un ou , sare , piper , 4 linguri bulion de casa , patrunjel - este planta aromatica cel mai des folosita de mine  , si o varza acra pentru foi de infasurat . Pe fundul oalei  am pus varza acra ramasa , cu putin ulei , 4 linguri de bulion si  patrunjel . Am asezat sarmalele in oala iar deasupra lor am adaugat boabe de piper ,  bulion si o frunza de dafin .
    Pentru oua umplute folosesc galbenusirile fierte , mustar ,, Mikado '' dulce  si ulei . Imi plac foarte mult astfel preparate. Pentru 10 galbenusuri , am folosit 5 lingurite de mustar .  Dupa ce am amestecat galbenusul cu mustarul , am adaugat ulei la fel ca la maioneza . Si  iata ce a iesit in final .


    Sarmalele  inainte  de  fierbere .


Gata  pregatite pentru a fi degustate .


O masa usor de pregatit si consistenta la micul-dejun.
 A fost o zi incarcata   petrecuta intre bucatarie si gradina , dar  totul chiar a meritat efortul . Sper sa  va placa   !