Gradinarit

miercuri, 14 mai 2014

Salata ,, Mai -dekt''


        Dragi mei , este o vreme rece , mohorâta , imposibila pentru jumatatea lunii mai . Cum  ziua se anunta trista , m-am gândit sa-mi schimb dispozitia si  sa  adaug putina culoare. Pentru  ca îmi doresc sa am o bătrânețe frumoasa - la un moment dat începi sa te gândești si la aceasta perioada a vietii - încerc  sa duc un trai cât mai echilibrat , astfel  incat sa nu devin o povara odata  ajunsa la  varsta senectutii . 

          Intoarsa de la serviciu ,  am  hotarat   sa-mi  pregatesc   o salata . dupa ce  micul -dejun fusese unul consistent , cu  prea multe calorii  . 
Pentru ca   a   fost o impovizatie -  nu  am facut niciodata  aceasta salata si nici nu am citit-o intr-o carte de bucate , ea poate exista , dar eu nu am cunostinta despre acest preparat - am numit-o salata ,, Mai - dekt '' pentru a-mi aminti de luna mai cand am preparat-o pentru prima data  si implicit de  ziua aceasta moharata , salata fiind mult prea colorata in comparatie cu cenusiul autumnal de afara .
        Iata ce am folosit :   cubulete de dovlecei si de ardei  congelate  pe care le-am calit in putin ulei de floarea-soarelui , 1  avocado ,   2 fire mari de ceapa verde , 1 salata mica , nelipsitul patrunjel -cateva  tulpinite  cu frunze , masline  . Am  adaugat peste  toate acestea  sare dupa gust ,  ulei de masline ,  cateva picaturi de sos de soia   si   otet . Deasupra am ras putina telemea  de oaie. Si iata cum  ,  cu putine cateva legume am reusit sa aduc in farfurie un curcubeu de culoare  -  cremul dovleceilor si al avocadoului  , galbenul  si rosul ardeilor , nuante de verde de la salata , frunze de ceapa si patrunjel , albul branzei , negrul maslinelor. Credeti-ma  ca este  foarte gustoasa si poate fi folosita si ca garnitura  pentru o mancare de baza.   Daca   incercati sa o faceti ,  astept impresii !   Sa aveti o zi  minunata  !


  
 Astfel  arata   salata mea . Alaturi  este carafa  cu apa plata cu portocala .



Garofitele   sunt   din gradinuta  mea si vi le ofer pentru  a avea si mai multa culoare in jurul vostru .