Gradinarit

duminică, 1 iunie 2014

E vremea capsunelor


   Nu trebuie sa vin sa spun cat de delicioase sunt aceste fructe fie  in stare proaspata  , fie   conservate .  Acum este sezonul lor cert  si trebuie sa ne bucuram din plin  de aceste minuni . Fiindca in gradinuta mea este primul an cand am plantat capsuni  - stolonii i-am primit de la d-na Costea - blog Stil organizat -  careia ii multumesc din suflet pentru generozitate  ,  sotul meu a cumparat cateva kilograme pentru dulceata .  Si astfel ca in ultima zi de primavara  pe o vreme ploioasa casa mea mirosea dumnezeieste . Am pastrat  fructe si  in stare proaspata si , cum azi a fost ziua  copiilor ,  am pregatit o surpriza dulce  .   
    Iata cum arata surpriza mea cu   capsuni  pentru copii  mari si mici . O numesc simplu prajitura cu capsuni . Notez aici reteta  poate  intereseaza .
Am  facut fiecare blat separat si am folosit o tava  29/23  - 4 blaturi in total . 
    Pentru un blat am folosit :  2 oua batute separat   albus / galbenus ,   2 linguri zahar  , 2linguri faina , 1lingura ulei , 1 lingura apa minerala .  
   Pentru   crema  (  pentru doua prajituri ) :  200 gr frisca lichida , 400 gr iaurt Zuzu   3% grasime   , crema  obtinuta  din 500 ml lapte , 3 linguri amidon  si 3 linguri zahar . 
   Am amestecat frisca si iaurtul adaugand apoi 1 plic zahar vanilat de 80gr Dr Oetker , apoi am adaugat crema de lapte , cca 300 grame capsuni taiate cubulete  si 20 grame gelatina . 
   Pentru jeleu am folosit cca 250-300 gr capsuni pe care le-am fiert cu 3 linguri zahar si 250-300 ml apa . Siropul obtinut l-am strecurat si am adaugat 10 grame gelatina . Pireul de capsuni obtinut dupa   fierbere l-am pus deasupra unei prajituri  si apoi am adaugat jeleul . Pentru cea de a doua , am folosit dulceata de capsuni  si apoi jeleu .  Am servit-o alaturi de un pahar de socata facuta in casa , gustoasa si racoritoare . 
    Restul capsunilor au devenit dulceata , si cum este si sezonul trandafirilor nu am ratat ocazia de a face si cateva borcanele de dulceata de trandafiri . 
    Daca reteta  mea de prajitura va inspira , va doresc spor la lucru si pofta buna !


  Borcanele  cu dulceata  pregatite pentru depozitare . In borcanul mare am pregatit nuci verzi pentru lichior de casa . 


Fiind  1 iunie , am lasat   copilul din mine sa iasa la iveala si mi-am creat propriile etichete pentru borcanele cu dulceata .