Gradinarit

miercuri, 11 ianuarie 2017

Experienţe de iarna extremă

     Începutul anului 2017 ne-a adus o vreme îngrozitoare. Pot spune că pe 6 ianuarie  vântul a bătut cu o mare intensitate mai mare de 85 km/h şi stiu cu siguranţa că nu am trecut niciodată prin  acestă experienţă. Vizibilitatea era foarte scăzută la ora 9 nu se vedea la 10m în faţă.  Asupra Dobrogei  s-au abătut vântul, gerul, ninsoarea şi toate efectele ce decug din aceste fenomene: drumuri înzăpezite, curent electric întrerupt de-a lungul a zeci de ore, lipsa apei, ,,moartea" telefoniei fixe, a unor reţele mobile- ex. Orange, a internetului. Izolarea a fost totală mai bine de 30 de ore.
      Cu toate acestea am depăşit cu bine această situaţie excepţională şi  mi s-a confirmat încă o dată că oricât de puternici ne-am crede în faţa naturii dezlănţuite sunt neînsemnaţi. Totul depinde de puterea divină. 
      Cu fiecare experienţă depăşită mai învăţăm câte ceva. Concluziile acesteia:
- nu ignora niciodată avertismentele. Am făcut rezerve de apă care mi-au ajuns de vineri până duminică la prânz, când s-a reluat alimentarea  cu apă.
- soba cu lemne este  sfântă, dacă ai rezerve de lemne bine adăpostite nu este nimic grav. Nu am optat pentru încălzirea cu gaze şi nu regret.
- alimentarea tuturor lanternelor pe care le ai achiziţionate. Noaptea în care lumina electrică a fost inexistentă nu am orbecăit prin casă. Folosirea lumânărilor poate conduce la un incendiu dacă sunt uitate aprinse.
- aprovizionarea din timp cu alimentele de bază şi medicamente este foarte importantă.
- folosirea unui radio cu baterii pentru a fi informat cu privire la evoluţia  vremii şi nu numai.
- folosirea unei reţele de telefonie mobilă cu largă acoperire. Eu folosesc Vodafon şi trebuie să mulţumesc pentru conexiunea permanentă.
- accesarea internetului de pe datele mobile, tot de la această companie mi-a fost de real folos pentru că verificam pe site-ul ANM actualizările  făcute din oră în oră.
- folosirea unei baterii externe în cazul descărcării aceleia a telefonului mobil.
  Dacă îţi iei unele măsuri, treci cu bine peste încercări. 
   Astăzi soarele s-a ivit pe cer, este ger, dar vremea dă semne de îmblânzire. Este mai bine! Voi cum aţi depăsit aceste momente grele?