Gradinarit

luni, 23 ianuarie 2017

Styling după vârsta de 40 de ani

       După vârsta de 40 de ani este important să fii mai atentă cu tine. Chiar dacă spiritul rămâne tânăr, timpul îşi pune amprenta asupra ta. Semnele oboselii, ale efortului de peste ani sau ale ignoranţei din timpul tinereţii încep să fie vizibile. Nu toate ne putem permite să petrecem timp în saloanele de înfrumuseţare fie din lipsă de timp, fie din cauza unui buget scăzut, fie din lipsa unui salon în apropierea localităţii (şi aici fac referire la femeile care locuiesc în localităţi rurale, aflate la distanţe mare de oraşe), însă putem avea grijă de  noi, folosind diverse produse pe care natura ni le oferă.
       Stil, modă, frumuseţe nu ţin numai de haine de firmă, de preţuri ridicate ale unor, articole vestimentare produse de nume celebre sau de ore petrecute cu împachetări cu ciocolată sau folie aurită, ci se referă la tot ce ne defineşte ca individualitate. Consider că adevărata frumuseţe, vine din interiorul nostru, din împăcarea cu tine însăţi şi nu de alinierea la trenduri.
        Am încercat să mă înformez, cu privire la acest domeniu, styling, căutând articole atât în reviste de specialitate cât şi în mediul on-line. Am urmărit bloguri de modă, dar am găsit pentru tinere, eu trecând de această perioadă a vieţii le citeam pentru unele pentru delectare. Nu pot  afirma că nu am găsit şi recomandări utile pe care să le poţi pune în practică, dar  erau clar destinate unui anumit segment de vârstă. Aşa că am încercat să stabilesc o anume direcţie.
         Spuneam că poţi apela la ceea ce ai la îndemână pentru a te îngriji, a arăta bine şi a fi mulţumită de sine, fără a face mari învestiţii. Poţi să îţi acorzi 10 min zilnic pentru un mic răsfăţ. Dacă te autoeduci, totul devine natural.
          Eu am stabilit, de exemplu, următorul plan.
Pentru îngrijirea tenului.
a) la final de săptămână:
- gomaj cu zaţ de cafea şi lapte;
- mască cu fructe de sezon;
- folosirea mierii în diverse măşti;
 În perioada de iarnă folosesc masca obţinută din miere şi suc de portocală. Niciodată nu fac mai mult decât imi este necesar pentru o folosire. Această mască o obţin dintr-o linguriţă de miere şi sucul de la o pătrime de portocală.O altă mască este cea din miere, gălbenuş de ou şi ulei de măsline. Aceasta o folosesc şi pentru păr. 
  b) zilnic
- am grijă să-mi protejez tenul de ger, încercând să-mi acopăr faţa. atunci când stau afara;
-folosirea unei creme hidratante;
  Pentru îngrijirea mâînilor apelez tot la masca cu miere, dar folosesc sucul de lămâie şi un prosop cald în care îmi înfăşor mâinile. Trebuie să precizez că după ce las masca să acţioneze 10 min folosesc si nişte pungi pentru a-mi putea infăşura mâinile în prosopul cald.
    - zilnic folosesc cremă hidratantă.
      Alimentaţia şi hidratarea joacă un rol esenţial şi asta o ştim toate foarte bine. 
     În ceea ce priveşte mişcarea, recunosc sunt mai leneşă în timpul iernii. Trebuie să găsesc alternativă pentru a fi mai activă. 
          Aspectul vestimentar este şi el foarte important. Modul cu te prezinti, vorbeşte despte tine. Până la această vârstă, fiecare femeie şi-a definit stilul. Niciodată stilul clasic nu va da greş. Poate vi se pare nepotrivit ceea ce spun acum, însă am articole clasice pe care le port de câţiva ani şi nu par demodate. Este bine să nu renunţăm la culori vii care ne avantajează, ne dau o notă de tinereţe.  Eu îmbin clasicul cu rusticul pentru că am în garderobă şi hăinuţe pe care le realizez singură tricotate sau croşetate. 
         Voi ce păreri aveti despre acest subiect?