Gradinarit

luni, 6 noiembrie 2017

Cum să avem o relaţie bună cu noi înşine...


     Suntem în fiecare zi într-o continuă căutare a propriei identătăţi, al
 eului nostru. Suntem nemulţumiţi de cei din jurul nostru, de noi înşine, acordăm o atenţie exagerată unor mici detalii şi poate de aici încep frustrările noastre, lupta cu noi înşine, relaţiile conflictuale cu ceilalţi. Uităm că nu există perfecţiune că timpul nu este etern pentru noi, că armonia trebuie descoperită în noi şi nu căutată la ceilalţi. E adevărat că nu depinde doar de noi ceea ce trăim, dar relaţia cu noi înşine depinde numai de noi.
       Pentru a trăi în armonie, cred că trebuie ai în vedere relaţia cu tine, cu timpul, cu banii şi, nu în ultimul rând, cu divinitatea.Cum am învăţat să convieţuiesc eu cu mine?
        Relaţia EU-EU. Nu totdeauna era mulţumită de felul cum arătam, fie aveam un motiv de nemulţumire, fie îl inventam. În timp lucrurile s-au aşezat  pentru că m-am acceptat aşa cum sunt. Unele aspecte fizice nu pot fi modificate, dar altele pot fi îmbunătăţite. Dacă te respecţi şi îţi acorzi câteva minute pe zi, ţie însăţi, poţi să vezi schimbările în bine. Nu sunt de acord cu ideea că după o anumită vârstă nu poţi ieşi din casă fără machiaj. Sunt o femeie trecută de vârsta de 40 de ani şi am curajul ( poate unele doamne ar considera prostie) să ies din casă nemachiată. Însă un mimin de efort pentru a ajuta un pic natura, trebuie depus. Un ritual de îngrijire a tenului, folosirea unei creme adecvate tipului de ten, o alimentaţie echilibrată, o coafură potrivită, o vestimentaţie care te avantajează  fac diferenţa dintre o persoană îngrijită şi o ignorantă. Nu trebuie decât să găseşti cheia spre tine. De curând am făcut schimbare de look, şi sunt încântată de decizia luată, mai ales că au venit şi aprecierile celorlalţi.

     Relaţia EU-TIMP. Da, aici trebuie să recunoasc că mai am de lucru. Acum când a avut loc  această schimbare de oră, timpul îl gestionez mult mai bine. Sunt o persoană care funcţionează foarte bine în prima parte a zile şi cum înainte timpul petrecut acasă era mai puţin, totul era alan-dala.
    Cred că pentru mine aceasta este dimensiunea reală a timpului şi nu ora din perioada verii. Sunt matinală şi acum reuşesc să mă organizez foarte bine. Ziua de ieri a fost un bun exemplu că timpul gestionat corect îţi ajunge să faci tot ceea ce ţi-ai propus într-o zi. Sunt tare mândră de mine! Şi azi, chiar dacă este o zi foarte încărcată, ştiu că voi avea TIMP pentru tot ce mi-am propus să realizez. Atunci când am satisfacţia împlinirii celor stabilite, şi relaxarea, odihna au un alt efect, mult mai bun.
  Relaţia EU- BANII. Şi aici lucrurile s-au schimbat în bine de ceva timp. Ştiu să gestionez mult mai
eficient bugetul familiei. Cum? Totul planificat. Venitul familiei este îl împart încă de la început astel: economii 20%- bugetul copilului 20%- bugetul familiei 60%. De primii 40% nu mă ating. Trebuie să recunosc că produsele din grădină îmi salvează o parte din banii familiei nemaifiind nevoită să cheltui mai mulţi bani pe alimente. Voi încerca să fiu şi mai organizată în viitor.
    Relaţia EU-DIVINITATE. Aici totul are o nouă dimensiune. Încerc în fiecare zi să trăiesc în armonie cu universul. Aici totul se construieşte pas cu pas. Credinţa vine din fiecare dintre noi şi ne conduce spre introspecţie, spre autocunoaştere. Totul depinde de noi dacă vrem să descoperim puterea credinţei.