Lecturi

sâmbătă, 6 aprilie 2024

   Viața începe vineri  

Acesta este titlul ultimei cărți citite săptămâna trecută și semnată de Ioana Pârvulescu.  Acord timp acestei pasiuni,  nu 

atât cât mi-aș dori, fiindcă alte responsabilități vin să ocupe locul lecturii, dar pot spune că citesc frecvent. Prefer cărțile în format clasic, fiindu-mi mai lesne să fac însemnări asupra unor pasaje. 

Revenind la acest volum, trebuie să recunosc că  îmi place stilul autoarei, cartea sa Inocenții, prima  care am citit-o, m-a ținut prinsă, încât am terminat-o într-o singură zi. 

Viața începe vineri este un roman  a cărui acțiune se desfășoară pe o perioadă de 13 zile, începând de vineri, 19 decembrie și până miercuri 31 decembrie 1897. Este un roman cu o țesătură narativă abil constituită, cu naratori multipli, Iulia Margulis , Dan Kretzu/ Crețu, junalistul care trăiește experiența evadării din timpul real, un comisionar de 8 ani, Nicu,  și naratorul însuși. 

    Romanul prezintă aspecte din viața acestor personaje,  creând momente de suspans, unele secvențe aducâd în atențe tumultul sufletesc al personajelor provocat fie de trăirea fiorului dragoste, cum este cazul Iuliei Margului, fie de responsabilizarea precoce, în cazul lui Nicu, băiețelul care trăiește alături de o mamă cu probleme psihice, fie trăirea unor experiențe inedite, în cazul lui Dan Crețu  are trăiește în două lumi prin ieșrea din timp. 

    Este un roman de dragoste, de familie, un roman polițist si fantastic în același timp. Merită citit !👍 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu