Lecturi

sâmbătă, 22 iunie 2024

  


   Rusaliile.   Duminică 23 iunie, ora 6.15. In fața laptopului alături de o cană sănătoasă de cafea, vreau să consemnez expriența de aseară. Spuneam în articolul anterior că urmează câteva zile de sărbătoare. Acestea sunt marcate prin evenimente organizate de unele orașe. Este cazul și Constanței, care a numit evenimentul ,,Coffee Breake” Cu prilejul acestei sărbători, administrația a luat decizia că să organizeze evenimente stradale și un transon din bulevardul Tomis a fost închis circulației. În oraș, am ajuns aseară, spre crepuscul. Atelierele propuse se închiseseră. Am făcut o plimbare  pe jos  de vreo 4km (Tomis 3- zona peninsulară). Era o atmosferă așa de plăcută!. Arborii de mătase sunt înfloriți,  pe alocuri se mai simțea parfumul florilor de tei. Briza mării adia ușor, era chiar răcoare și plăcut, după zile caniculare. 

    Pe bulevardul, altădată înțesat de masini, era acum o atmosferă boemă. Nu era foarte aglomerat, dat fiindcă era un meci de fotbal al naționalei, însă era forfotă. Oameni  care  se plimbau, socializau,  bucurându-se de lărgimea bulevardului, mesele de la diverse localuri  scoase pe bulevard, seara care se lăsa încet-încet, toate acestea au creat o atmosferă pitorească. Constanța devine și mai mult oraș turistic, în sezonul estival, și este foarte aglomerat, dar pe parcursul verii se organizează așa de multe evenimente culturale, încât uiți de orice inconvenient și vrei să fii acolo. Vibrația orașului, mai ales seara, aduce o stare de spirit, neîndoielnic, mai bună. Ceea ce îmi lipsește este faptul că nu am cu cine să împărtășesc această exuberanță. Nu am oameni în jurul meu oameni care să își dorească să împărtășească astfel de momente. 

   Chiar dacă pare a fi o plimbare banală, totuși atmosfera creată  m-a  scos din banalitatea cotidiană și  a adus cu sine o altfel de trăire. Pasul agale, timpul pe care mi l-am permis  să îl folosesc pentru a privi nimicuri, lipsa grijii că trebuie să mă grăbesc pentru că altceva are prioritate,au  adus liniștea interioară de care uneori am atâta nevoie. 

   Plimbându-mă și având și timp de reflecție, mi-am dat seama că în această lună, până acum, am abandonat lectura. E timpul să revin asupra ei. 

Animația de aseară chiar mi-a adus starea de bine.        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu