Lecturi

  Este ora  7.08, dimineaţă. Miercuri, 26 iunie. Articolul de azi este  despre grădina și rezultatele muncii  de cca 3 luni.Cana de cafea este  alături, stimultentul pentru ziua de azi. Să încep, zic:

- azi recoltez cartofii, am plantat 10 kg, iar la final aproximez cantitatea. Si în anii trecuți plantam o cantitate asemănătoare care producea suficient, încât aveam cartofi până în primăvara anului următor. 

-plantele din solar au început să producă, ardeiul gras a crescut, fructele sunt mari și ele, însă recolta este slăbuță. Vedem ce va produce lunile viitoare. 

- ardeiul iute cumpărat s-a dovedit a fi ardei capia, așa că am cumpărat alte plăntuțe.

- ardeiul capia promite și ,de asemenea, vinete au și ele fructe. 

- roșiile din solar încep să producă, însă la unele fructe a apărut putregaiul apical. Am citit și am înțeles că apare din cauza deficitului de calciu din sol. Am adăugat var, atunci când am lucrat solul, însă se pare că nu a fost suficient. Ca măsură reparatorie, am înțeles că se poate administra cenușă de lemn, care conține calciu, 200g/m pătrat, în cazul meu cca 10 kg. Să producem cenușă, zic!

- fasolea de păstăi începe si ea să producă. Unele frunze sunt ruginite, cred că tot solul este de vină. Nu am administrat gunoi de grajd deloc, fiindcă nu am de unde să îl procur.

- rădăcinoasele au răsărit slab. Clar nu mai cumpăr semințe din comerț. Anul acesta am o tufă de pătrunjel care va produce semințe. Le voi recolta și voi expeimenta anul viitor. Morcovi am avut cantitate mare într-un singur an.  Anul acesta au răsărit, doar puținei și voi avea pentru ciorbele de legume din această vară. 

- dovleceii produc ca nebunii...voi conserva zilele acestea pentru iarnă.

-castraveții se dezvoltă și ei foarte frumos. 

-roșiile din grădină au suferit din din cauza replatării, dar încep și ele să producă fructe. Anul viitor voi semăna roșii direct în grădină, pentru a nu mai trece planta prin stresul replantării,

-sparanghelul răsare spontan în apropierea solarului. Voi răsădi câteva plante pentru a mări suprafață cu acestă plantă.

-porumbul de fiert crește minunat. L-am rărit (când era cam mărișor), și am replantat firele scoase din pământ. Vedem ce produce.

-leușteanul trebuie înmulțit, așa că semințele de anul acestea le voi semăna. este planta iubită de melci și anul acesta l-au cotropit.

- florile care au răsărit, din cele semănate sunt: crăițele, cârciumăresele, nalba pitică. Floarea nalbei este bicoloră, în nuanțe de mov și lila. Sunt minunate. Colțunașii au înflorit, dar  unele  frunze încep să se ofilescă. 

-trandafirii nu au fost curățați la timp și acest lucru i-a afectat. De reținut acest aspect!

- am avut vișine în copăcelul nostru, așa că am pregătit compot pentru iarnă. Caisul a produs și el binișor în acest an, iar părul este plin de fructe. Trebuie să spun că sunt copăcei. Cireșul a produs și el spre bucuria ciorilor care au savurat fructele, așa că nu m-am ales cu fructe, din cauza acestor „păcătoase”😝

-menta a produs peste așteptări, așa că voi avea frunze pentru ceai. 

- via produce anul acesta binișor; trebuie să mă mai informez cu privire la tăierea ei. E posibil ca eu să nu fi știut să o tai corespunzător. 

-curând voi recolta ceapa și usturoiul. 

   Dacă trag linie, îmi dau seama că ies pe plus, cu toate că sunt și mici eșecuri. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu