Lecturi

  

    E o dimineață încărcată de cântec de păsărele. E liniște! Mâța mea independentă,Oreo, iese din ,,culcușul” nou pe care a pus stâpănire,o cutie banală de carton de care se bucură ca de un lucru de mare preț și mă urmărește prin casă, parcă îi este teamă să nu plec. Are acum 12 ani, iar 6,5 ani i-a trăit alături de Darcy. După ce mâțuca cea mică ne-a părăsit, i-a simțit acut lipsa și caută mult mai multă afecțiune. Ciudat este că deși este o pisică bătrână, este încă energică, jucăușă și autoritară.  Atunci când vrea să primească atenție, nu o poți ignora fiind foarte convingătoare (miorlăie pe 7 voci😹, sunetele cresc în intensitate, dacă nu îi acorzi atenție, așa că știe să își atingă scopul).

        Acum este foarte liniștită, a venit în sufragerie unde eu lucrez și și-a adus un alt lucru de mare preț 😻(un săculeț de material textil) pe care s-a întins și doarme. E tare drăguț să o privești.
      Soarele  deja se ridică stălucitor, vestind și azi o zi tare călduroasă de început de vară. Cana de cafea este aproape pe sfârșite, deși este 6.30  a.m. Sunt matinală și încerc să îmi pun în ordine desfășurarea celei de a două întâlniri de comunitate, care va avea loc mâine după amiază. Tema pe care am ales-o este de interes, cred- profesorul „cool”. Sunt tare curioasă să ascult intervențiile elevilor mei. De fapt, titlul activității este următorul „Profesor cool, elev motivat?” Sper ca  elevii  prezenți să îmi lămurească într-o oarecare măsură ce așteptări au ei de la profesorul lor. Poate găsesc astfel răspunsuri la unele întrebări pe care mi le tot pun: Sunt metodele moderne o cale de a junge la adevărul științific sau au o mai mare  eficiență  tot  metodele tradiționale?  Sunt metodele acestea moderne, complementare, o formă de evaluare justă, corectă  sau adaugă în unele cazuri un plus important la notă și creșterea mediei  în mod artificial? Este stilul meu didactic unul pe placul elevilor? 
Impletirea noului cu tradiționalul, este de dorit, fiecare metodă având avantaje și dezavantaje. Predarea trebuie adaptată în funcție de particularitățile colectivului de elevi. Stiu că o metodă aplicată pentru predarea cu succes a unui conținut la o clasă, nu va avea același rezultat în cazul altui colectiv. Practica mi-a dovedit acest fapt. Sunt curioasă să aflu ce preferă elevii și ce argumente aduc în favoarea alegerii lor, ce îi motivează pe ei. 
    Sper ca discuțiile de mâine să fie prietenești, deschise, oneste și să găsesc răspunsuri. 
   Voi reveni  maine și voi nota concluziile întâlnirii. Asistenta mea, Oreo, va fi prezentă, așa cum a fost și la prima întâlnire, dar mi-aș dori să uite să fie vocală. Sper să nu mai aibă nimic de completat, de argumentat, și să fie de  acord cu părerile oamenilor. Când nu îi convine un argument, se exprimă vehement😏.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu