Lecturi

 Ziua a treia de vacanță: Padova- Veneția


    In monentele de răgaz de astăzi, m-am hotârât să scriu despre a treia zi de excursie. Astăzi- primele două orașe vizitate în Italia: Padova și Veneția

  Padova a fost primul oraș vizitat. ne-am oprit. Timp de vizitare relativ scurt, informații sărace oferite de ghid, însă am reușit să văd câteva obiective frumoase. 

Basilica Sf. Anton

1. Amfitearul și zidurile romane. Ruinele anticelor constructii nu au cum să nu te imprezioneze și să te facă să meditezi la vremurile de de mult apuse. Trecem azi în viteză pe lângă  astfel de vestigii, ne minunăm de ele, dar poate nu înțelegem că suntem  atât de mici în existența noastră, dacă nu lăsăm în urma noastră un semn cât de mic. Mă întrebam atunci și mă întreb și azi: Oare cum vor fi fost oamenii acelor vremuri? Ce vor fi gândit sclavii care erau obligati să muncească? Cât de încrezător va fi fost arhitectul care a gândit impresionantă construcție că aceasta va dăinui vicisitudinilor vremurilor peste 2000 de ani? 

2. Apoi mi-am bucurat din nou privirea și spiritul vizitând Basilica Sf. Anton, închinată patronului spiritual al orașului. Clădirea impresionează prin sobrietatea aspectului exterior care contrastează cu interiorul armonios construit.

Mormântul sf. Anton

Basilica a fost construită în secolul al XIII-lea, (1232), după moartea Sf. Anton, iar  ridicarea acestei construcții se pare că a durat 70 de ani. Am ajus în timpul slujbei și trebuie să recunosc că slujba religioasă este diferită de cea ortodoxa. Nu numai asta îți atinge sufletul, ci și arhitectura, curțile interioare frumos amenajate. Totul îndeamnă la pace interioară.

Piața della Vale-se vade constructia
Universității

3. Piața Prato della Vale cu statuile sale numeroase (78 la număr).Fiind sâmbătă, aceasta era ocupată de numeroase tarabe cu produse de toate genurile. Nu prea te puteai bucura de măreția locului

 


      4. Loggia Amuleta care are în fața sa statuile lui Dante și Gioto. Aceste

Una din curtile interiare ale 
basilicii
obiective le-am trecut prea repede în revistă, apoi în autocar am reușit să imi pun ordine în gânduri și să revăd fiecare detaliu al pozelor făcute. 
Loggia Amuleta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu