Lecturi

 

Vedere din Palatul Dogilor

Italia  de nord. Pentru că au trecut zile însemnate de la excursia din Italia și nu am reușit să consemnez toate locurile prin care am trecut și fiindcă în acest weekend am organizat o nouă ieșire, trebuie să cuprind impresiile vizitei în Italia în acest articol.

    Ziua a treia a continat cu vizitarea orasului Veneția. Oraș de un romantism aparte, situat în laguna venețiană, acesta este capitala regiunii Veneto. Aerul venețian, muzica live care se aude la orice pas în Piața San Marco, construcțiile cu o arhitectură deosebită, accesul cu vaporașul spre oraș, toate acestea constituie o experiență de neuitat.

Piața San Marco

    Inima orașului este considerată Piața San Marco. Intrarea în Piață este străjuită de Sfânții Marcu și Teodor de Amasia. Cele două coloane de marmură au deasupra leulul înaripat, simbolul patronului orașului, Sf Marcu (Marco) și pe Sf. Teodor.

   Palatul Dogilor este o adevărată operă de artă. Frumusețea artitecturală și picturile interioare realizate de pictori renumiți din perioada Renașterii, te lasă mut de uimire. Basilica San Marco patronează piața, iar din înaltul clopotniței basilicii, campanila denumirea în italină, am admirat panorama orașului.

Grand Canale

  Punct forte de atracție este Grand Canale, canalul care străbate orașul pe o lungime de cca  3,5 km, iar Podul Rialto, sufletul orasului. Acolo trăiești cea mai intensă emoție, fiindcă ești martorul  unor momente de viață excepționale: o nuntă, o cerere în căsătorie, legarea unor relații, fiindcă ,,zbuciumul” gondolelor, al vaporașelor pe apele canalului redau, parcă, zbuciumul interior al oamenilor care se află în ele.  

    Ziua a patra  a continuat periplu italian cu vizitarea orașelor Verona și Milano. 

Pentru vizitarea orașului Verona am avut la dispoziție câteva ore, însă nu am ratat obiectivele importante: Piața Bra cu al său amfiteatru roman, Via Giuzzepe Mazzini, artera pietonală care leagă Piața Bra si Piața Erbe,  Piața Erbe cu  a sa Madona Verona  și Piața dei Signori cu statuia lui Dante Aligheri. La câțiva pași de această piață se află Basilica Santa Maria Antica pe care nu am putut-o vizita fiind închisă,  dar m-am bucurat de arhitectura clădirii. 

Arena romană, Verona

Jullieta

Nu poți ajunge în Verona și să nu vizitezi casa Jullietei. Se spune că nu ar exista documente care să ateste existența unei  o familii  Capulet sau o dovadă care să arate  că în cladirea muzeului  ar fi trăit Jullieta, însă veronezii au știut să exploateze turistic povestea de dragoste shakespeariană  dintre cei doi tineri proveniți din familii rivale. 

    Excursia a avut apoi ca obiectiv orașul Milano. Si aici numeroase obiective de atins, cel mai important fiind Domul din Milano. Am reușit să vizităm impresionanta catedrală , în ciuda faptului că am ajuns relativ târziu. Ni se recomandasă să achiziționăm bilete on-line, însă programul nu era ușor de stabilit din cauza traficului, așa că am luat decizia să cumpăram bilete de la ghișeu. Nefiind sezonul turistic, cozile la bilete și la intrare nu erau foarte mari și asta a fost un avantaj. Clădirea te lasă fără cuvinte. Este greu de exprimat ceea ce simți în fața colosalei construcții. Am vizitat și muzeul care adopostește obiecte și informații din istoria catedralei. 

    Opera La  Scalla nu a putut fi vizitată, fiind duminică, în exterior clădirea era acoperită cu schele fiind în renovare, însă am admirat-o așa cum era. În fața teatrului este amplasată statuia lui Leonardo da Vinci, acesta trăind aproape 20 de ani în acest oraș, așa că este un simbol al orașului. 

    Palatul Sforza este un alt punct de atracție în Milano. Domeniul său este vast, gradinile  sunt astăzi un parc impresionant în care milanezii își petrec timpul liber. Fiind duminică, parcul era înțesat de oameni. 

Leonardo da Vinci, Milano



Galeria Vitorio Emanuele II


Piața Duomo







Domul-interior



Palatul Sforza



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu